Despre Businessurile care vând… Minciuna

e052da07373b5506f7d9cc873334c6ae

Sursa foto: http://www.pinterest.com

Despre marketing, numai de bine si… no publicity is bad publicity. Da! Sunt dragalase aceste “Vorbe de duh” ale domeniului cu pricina, insa ar fi poate anumite puncte care se pot pune in lumina si cam toate sunt legate de…artificiile de marketing, sau mai pe romaneste zis, “a vinde gogosi”. Scurt pe doi: a minti in campaniile tale de marketing pentru a te incadra intr-un grup anume sau a avea succes intr-un grup anume care este ghidat de trendurile societatii, in fiecare zi altele, in continua schimbare.

Subiecte de analiza, azi: cele mai populare 4 artificii, a.k.a. minciuni gogonate in marketingul romanesc. Daca unii se feresc de ele, altii le adopta si fac profit. Ramane doar sa se hotarasca fiecare daca isi asuma sau nu ceea ce face.

  1. Photoshop – trebuia sa fie number one, pentru ca traim in lumea audio-vizualului si fie ca esti om de televiziune, vedeta, om politic, sau doar o persoana simpla care se expune public pe social media, editoarele de poze sunt un “must” de fiecare data inainte sa apesi “post/eaza”. Nu-i bai mare ca o faci, in stare incipienta. Insa atunci cand vinzi o imagine, cand vrei sa creezi un brand, sa castigi notorietate si sa formezi o nisa in care influentezi un anumit grup, esti responsabil de toate repercusiunile create. Si nici asta nu e o reala problema, daca s-ar face cu bun gust si bun simt. Insa modificarile nerealiste aplicate fizicului si promovarea tiparelor din nou nerealiste pot avea cauze dramatice si extrem de negative asupra grupului “tinta”, de obicei tineri in formare care au nevoie de exemple firesti, prin care sa se construiasca singuri si sa evolueze natural, nu auto-modificandu-se in fel si chip ca sa ajunga…ca voi, si sa fie aprobat de societate.
  2. Before/After – pozele inainte si dupa antrenamentele sportive, folosirii unor medicamente de slabit, tratamente corporale, faciale. Tot din categoria poze, ar fi bine sa nu uitati ca tot ce e pe un ecran, ne face sa revenim la punctul 1: e Photoshopat. Tenurile au machiaj, corpurilor li s-a sters prin minune celulita, dar medicamentele de slabit nu te fac sa ai abdomen “6 pack” daca nu faci sport. Fara alte comentarii!
  3. Marketing online care aduce clienti rapid. Hai sa fim seriosi, ca nu exista clienti reali rapid. Clienti cu adevarat interesati, care vor cumpara produsul sau vor bate palma in prima zi ce afla despre tine, clienti care revin la tine dupa ce au incercat. O baza de date de clienti se construieste in timp, SEO are nevoie sa ruleze ceva vreme si sa existe constant material pentru asta, iar “like-uri organice”pe Facebook se fac la fel de incet. Clientii trebuie cuceriti, atrasi constant, trebuie sa li se ofere gratuitati, promotii si concursuri pentru a intra in hora. Uneori, rabdarea bate continutul si daca nu esti gata sa investesti serios in promovare, ai de asteptat pana se vad rezultatele.
  4. Promovare online fara bani, de succes. Da, majoritatea oamenilor care sunt la inceput de drum cred ca pot face promovare online produsele sau serviciile lor cu o suma infima sau deloc. Faci pagina de Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, postezi acolo o data pe zi si gata. Putini stiu ca in spatele unei pagini/site de succes exista mii de ore de munca, de brainstorming-uri creative, de multe perspective, de persoane diverse cu mai multe puncte de vedere, de research, studii, campanii de promovare platite, AdWords, link exchange si link building, strategii, sedinte foto si editare foto, alergat de colo-colo, si o acuitate mentala grozava. Toate costa si toate au nevoie de sustinere materiala constanta. Un client a spus candva: “Ce facem acum se va vedea in 5 ani!”.

Asadar, depinde de fiecare business man/woman in parte cum isi gestioneaza realitatea ca sa vanda produsul. Minciuna celor care lucreaza in online are rareori margini si de aproape fiecare are succes “cliseul” cu care se minte. Iluzia din spatele promisiunii. Visul. Idealul. Adevarul e unul singur: idealul poate fi atins, insa are nevoie de dedicare, timp, rabdare, investitii pe termen lung si…inca putina rabdare.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s