Blog

Care sunt de fapt avantajele de a avea un website pentru afacerea ta?

ipad-820272_1920

Din start iti spun ca sunt nenumarate. Vom expune doar o parte, insa ele sunt infinite doar prin simplul fapt ca fiecare primeste ceea ce el este, in functie de sistemul de valori pe care il are.Asadar, fiecare primeste diferit. Asadar, nu le poti da firmituri. Trebuie sa le dai totul, ca sa primeasca macar esentialul. De fapt, totul si inca putin.

  1. Credibilitate

Businessul are o identitate. Oamenii raspund la brand, si un site defineste un brand din toate puncte de vedere. Confera experienta brandului, spune povestea lui. Il descrie si imbie cumparatorul sa doreasca, iar concurenta sa mijeasca ochii. Scurt pe doi: daca oamenii incep sa vada, incep sa creada ca existi.

  1. Accesibilitate

Practic, toata lumea are acces la tine. Indiferent daca isi doreste doar sa detina informatia, sa devina client sau sa devina mai bun decat tine, esti acolo. In functie de ceea ce oferi, ii poti face sa doreasca mai mult, sau sa ii tentezi sa apeleze la serviile tale. Fa-i curiosi. Da-le un teaser din ce poti. Updateaza si upgradeaza portofoliul tau constant. Ai grija sa aduci clienti noi care arata celorlalti ca nu te limitezi, ca esti in expansiune. Site-ul devine astfel o carte de vizita live care nu te tradeaza, ci cu siguranta te pune in valoare.

  1. Promovare

Prin intermediul site-ului tau, promovezi direct tot ceea ce esti. SEO pe site facut ca la carte in mod constant prin blog si din start prin descrieri, meta-descrieri si constructie de site, vor garanta notorietatea ta in online si directionarea persoanelor interesate catre afacerea ta. Pe site-ul tau poti face ce vrei tu, poti pune promotii in functie de sezon, de trenduri si de interesele oamenilor. Cu alte cuvinte, casa ta, regulile tale. Nu trebuie sa fie un site plictisitor, in care prezinti simplu si sec tot ceea ce esti, daca tu esti o explozie de idei si de creativitate. Tranforma-l in artificii, si fa-l oglinda ta. Poate parea o informatie utila, dar nu este: oamenii sunt obisnuiti cu schimbarea. Daca tu crezi ca trebuie sa le oferi doar lucrurile cu care i-ai obisnuit, s-ar putea sa se plictiseasca repede. Mintea primeste, iar lumea prefera elementele-surpriza. Asadar, surprinde-i in mod placut si creativ de fiecare data cand iti vine o idee noua! S-ar putea sa ii inspiri.

  1. Daca ai un magazin, a-l transforma in magazin online s-ar adresa unui complet alt cerc de clienti

Exista oameni care indiferent cat de grozave si la indemana sunt magazinele, prefera intotdeauna sa cumpere online. Motivele sunt multiple: nu au timp sa se plimbe pentru a cauta un produs anume, le place sa se uite in voie la mai multe produse fara sa le adreseze nimeni nici o intrebdare daca „pot fi ajutati cu ceva”, livrarea acasa li se potriveste manusa si… gama de produse li se pare mult mai variata online. In plus, pot analiza concurenta si pot alege detinand mai multe informatii, ceea ce magazinele efective nu le pot oferi. Ai deci in minte sa deschizi un magazin online? Ai unda verde!

  1. Ajuti la dezvoltarea nisei tale

Sa zicem ca nisa in care lucrezi este noua sau abordarea ta este diferita decat ale celor din ea. Orice amprenta interesanta si noua pe care o aduci, expandeaza limitele nisei respective, transformand-o si dandu-i valente noi. Odata cu aceste valente, posibilitatea ca alti oameni sa fie atinsi de catre ea este in crestere sigura. Poate ca vrei castig rapid si chiar nu ai in minte sa ajuti la extinderea vizibilitatii asupra nisei, insa crede-ma ca daca privesti in timp, rezultatele sunt sigure. Priveste-o ca pe o investitie. Ai vrea sa imi reprosezi ca nu investesti in ceva ce altii ar putea sa utilizeze apoi? Afla ca toate florile au loc sa rasara si sa infloresca sub soare, nu e nevoie sa faca vreun efort impotriva celorlalte surate.

 

Advertisements

Tu cum te descurci cu haterii online?

children-593313_1920

Hater. Un cuvant tare artagos. Cine sunt ei, cu ce se ocupa, de unde vin si cum le raspunzi? Fiecare raspunde diferit la toate aceste intrebari. Totusi, unele idei pot fi puse pe hartie. Din perspectiva unui artist care e mereu predispus la critica, de prea putine ori constructiva, si din perfpectiva unui marketer care vrea sa-si faca meseria in loc autentic, viziunea e incruntata. Ambele perspective sunt grave, pentru ca in ambele cazuri te expui public in toate felurile. Drept urmare, you’re damned if you do and you’re damned if you don’t. Inspirata de The Outsiderz, am ales sa abordez subiectul in mod degajat, fara sa incep sa imi aduc aminte de toti cei care au avut ceva de spu in legatura cu scrisul sau cantatul meu. Si daca mi-au trecut prin minte, le-am trimis un gand bun. Sper sa se fi implinit profesional asa cum si-au dorit cu adevarat.

Haterii online se impart in trei categorii. Cei care arunca pumnul de cuvinte inspre tine fara sens, numai ca sa se descarce, cei care sunt sceptici insa raman deschisi la raspunsuri si criticii perfecti, care par sa se pricepe la orice si au solutii mult mai bine decat tine la situatiile in discutie

Haterii online n-au filtre. Parca uita ca in spatele unui ecran este cu desavarsire un om,daca nu chiar o intreaga echipa. Oameni cu trecuturi, cu idei, cu creativitati firave care se disipa putin cate putin atunci cand cineva arunca in ele cu noroi. De ce? Pentru ca au atata bun simt incat uneori le mai trece prin cap ca exista si altii pe lume in afara de ei. Asta spre deosebire de hateri, desigur.

Haterii online au probleme cu perspectivele lor asupra lumii. Fie ca sunt sau nu sunt siguri de cum gestioneaza viata, vor avea mereu de comentat despre a altora. Ideea e simpla: cand ai ce face, iti vezi de ale tale. Cand ale tale sunt nesigure, te iei de ale altora.

Haterii online habar nu au ce inseamna profesionalism in nisa ta. Majoritatea lucreaza sau studiata cu totul alt domeniu. In general cei care iti impartasesc meseria – inteleg altfel ceea ce faci, sunt empatici, respectuosi. Se spune ca daca nu ai trait niciodata, nu ai cum sa iti dai cu parerea. Prin extensie, iti dai cu parerea altfel atunci cand ai trai situatii asemanatoare.

Haterii online aduc aminte despre sloganul “No publicity is bad publicity.” Cu alte cuvinte, daca se vorbeste despre tine, e de bine.

Haterii online sunt peste tot si vor fi mereu indiferent cat de mult te straduiesti. Nu vor lipsi niciodata din nici un context pentru ca ideile din capul tuturor iau nastere spontan, fara ca nici macar ei sa nu poata prezice. Nu te speria ca nu ii intalnesti. Pune-ti problema daca nu ii intalnesti. Poate ca inca n-au aflat prea multi despre tine…

Cum le raspunzi? Sunt mai multe variante. Nu le raspunzi, le raspunzi informativ sau chiar ironic. Ironia si sarcasmul sunt ultima solutie, si mai mult decat atat nu e permis daca ai vreun pic de respect de sine. Pe paginile de social media unde postez zilnic, s-a intamplat sa apara multi hateri care sa isi dea cu parerea. Am incercat sa le multumesc ca urmaresc pagina, de vreme ce au fost atat de pe faza cu critica. Ba chiar erau si in tema, informati si pusi in alerta. Cum ai putea sa nu ii apreciezi? Apoi, le-am raspuns bland la ofense. Prima data. Apoi, daca au continuat, (multora le pare rau din prima, dupa ce au primit blandete in loc de acid) am raspuns mai sec dar tot la obiect. Uneori,daca asta merge mai departe, am folosit o replica ironica de care se prind doar cei cu adevarat inteligenti. Multi cedeaza de aici. In cazul extrem in care continua, urmatorul pas e drastic: block, ignore si delete.

Intri in vibe-ul lor negativ? Daca am o zi afurisita, de obicei da. Drama din artist tinde sa simta totul,chiar si ce ar putea sa ignore. In rest, cand zilele sunt bune sau simple, fara suisuri si coborasuri, pot sa evit. Daca ai cum, eu te sfatuiesc sa dai la altcineva sa gestioneze situatia. Daca nu, poti chiar sa o lasi pentru alta zi.

Hater si stalker intr-unul? Daca te si urmareste peste tot, tinand mortis sa iti faca observatie pentru fiecare miscare ce nu e pe placul lui sau ei, e o idee buna sa il rogi efectiv sa te lase in pace. In caz contrar, vei apela la un avocat.

Asadar, merita efortul? Daca tot ceea ce faci este in acord cu vointa ta profunda, divina, trecuta prin filtrele si educatia ta toata, esti informat si cat se poate de sigur pe ceea ce executi, nu merita absolut nici o secunda de efort sau stres cand vine vorba de hateri. Trateaza situatia ca si cum ei…nu exista! Exista vreun moment cand efortul chiar merita? Poate. Daca acele comentarii par sa duca undeva, daca expun idei ce ar putea sa imbunatateasca munca ta, daca de fapt si tie ti-a trecut prin cap macar un lucru expus de ei, poate ca merita sa petreci o farama de gand alaturi de comentariile lor. Dar doar atunci Numai atunci.

Pentru noi toti ceilalti, haideti sa vorbim doar daca avem ceva bun de zis. Restul e can-can!

Despre Businessurile care vând… Minciuna

e052da07373b5506f7d9cc873334c6ae

Sursa foto: http://www.pinterest.com

Despre marketing, numai de bine si… no publicity is bad publicity. Da! Sunt dragalase aceste “Vorbe de duh” ale domeniului cu pricina, insa ar fi poate anumite puncte care se pot pune in lumina si cam toate sunt legate de…artificiile de marketing, sau mai pe romaneste zis, “a vinde gogosi”. Scurt pe doi: a minti in campaniile tale de marketing pentru a te incadra intr-un grup anume sau a avea succes intr-un grup anume care este ghidat de trendurile societatii, in fiecare zi altele, in continua schimbare.

Subiecte de analiza, azi: cele mai populare 4 artificii, a.k.a. minciuni gogonate in marketingul romanesc. Daca unii se feresc de ele, altii le adopta si fac profit. Ramane doar sa se hotarasca fiecare daca isi asuma sau nu ceea ce face.

  1. Photoshop – trebuia sa fie number one, pentru ca traim in lumea audio-vizualului si fie ca esti om de televiziune, vedeta, om politic, sau doar o persoana simpla care se expune public pe social media, editoarele de poze sunt un “must” de fiecare data inainte sa apesi “post/eaza”. Nu-i bai mare ca o faci, in stare incipienta. Insa atunci cand vinzi o imagine, cand vrei sa creezi un brand, sa castigi notorietate si sa formezi o nisa in care influentezi un anumit grup, esti responsabil de toate repercusiunile create. Si nici asta nu e o reala problema, daca s-ar face cu bun gust si bun simt. Insa modificarile nerealiste aplicate fizicului si promovarea tiparelor din nou nerealiste pot avea cauze dramatice si extrem de negative asupra grupului “tinta”, de obicei tineri in formare care au nevoie de exemple firesti, prin care sa se construiasca singuri si sa evolueze natural, nu auto-modificandu-se in fel si chip ca sa ajunga…ca voi, si sa fie aprobat de societate.
  2. Before/After – pozele inainte si dupa antrenamentele sportive, folosirii unor medicamente de slabit, tratamente corporale, faciale. Tot din categoria poze, ar fi bine sa nu uitati ca tot ce e pe un ecran, ne face sa revenim la punctul 1: e Photoshopat. Tenurile au machiaj, corpurilor li s-a sters prin minune celulita, dar medicamentele de slabit nu te fac sa ai abdomen “6 pack” daca nu faci sport. Fara alte comentarii!
  3. Marketing online care aduce clienti rapid. Hai sa fim seriosi, ca nu exista clienti reali rapid. Clienti cu adevarat interesati, care vor cumpara produsul sau vor bate palma in prima zi ce afla despre tine, clienti care revin la tine dupa ce au incercat. O baza de date de clienti se construieste in timp, SEO are nevoie sa ruleze ceva vreme si sa existe constant material pentru asta, iar “like-uri organice”pe Facebook se fac la fel de incet. Clientii trebuie cuceriti, atrasi constant, trebuie sa li se ofere gratuitati, promotii si concursuri pentru a intra in hora. Uneori, rabdarea bate continutul si daca nu esti gata sa investesti serios in promovare, ai de asteptat pana se vad rezultatele.
  4. Promovare online fara bani, de succes. Da, majoritatea oamenilor care sunt la inceput de drum cred ca pot face promovare online produsele sau serviciile lor cu o suma infima sau deloc. Faci pagina de Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, postezi acolo o data pe zi si gata. Putini stiu ca in spatele unei pagini/site de succes exista mii de ore de munca, de brainstorming-uri creative, de multe perspective, de persoane diverse cu mai multe puncte de vedere, de research, studii, campanii de promovare platite, AdWords, link exchange si link building, strategii, sedinte foto si editare foto, alergat de colo-colo, si o acuitate mentala grozava. Toate costa si toate au nevoie de sustinere materiala constanta. Un client a spus candva: “Ce facem acum se va vedea in 5 ani!”.

Asadar, depinde de fiecare business man/woman in parte cum isi gestioneaza realitatea ca sa vanda produsul. Minciuna celor care lucreaza in online are rareori margini si de aproape fiecare are succes “cliseul” cu care se minte. Iluzia din spatele promisiunii. Visul. Idealul. Adevarul e unul singur: idealul poate fi atins, insa are nevoie de dedicare, timp, rabdare, investitii pe termen lung si…inca putina rabdare.